ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Środowiskowy Dom Samopomocy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-31 19:36:37 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Dział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
Rozdział I
Podstawowe informacje o liceum
 
 
§ 1
                 Liceum Profilowane jest publiczną szkołą ponadgimnazjalną, której organem prowadzącym jest Powiat Średzki .
 
§ 2
                 Ilekroć w dalszych przepisach Statutu jest mowa o szkole bez bliższego jej określenia – należy przez to rozumieć Liceum Profilowane w Środzie Śląskiej.
                 Liceum Profilowane jest trzyletnią szkołą działającą na podstawie uchwały Nr I /11 /2002 Rady Powiatu z dnia 29.01.2002 r. o profilach socjalnym i usługowo-gospodarczym, który ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.
                 Szkoła realizuje:
a)         programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego oraz podstawę programową kształcenia w profilach kształcenia ogólnozawodowego.
b)        ramowy plan nauczania
c)         wynikające z prawa oświatowego zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.
                 Siedziba szkoły mieści się przy ul. Wrocławskiej 10 w Środzie Śląskiej.
 
                 Szkoła realizuje program wychowawczy i program profilaktyki.
                 Szkoła realizuje indywidualny program nauczania, udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej.
                 Szkoła realizuje zadania opiekuńcze z uwzględnieniem obowiązujących w szkole przepisów BHP. 
Rozdział II
Cele i zadania szkoły
 § 1
                 Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej.
                 Szkoła stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju uczniów (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym) uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.
                 Szkoła tworzy i pielęgnuje własne tradycje, dokumentując je w kronice szkoły.
 
§ 2
                 Rodzice (opiekunowie prawni) i nauczyciele współpracują ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci na zasadach określonych w szkolnym programie wychowawczym, programie profilaktyki i niniejszym statucie.
 
§ 3
                 W zakresie i na zasadach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego liceum realizuje etap edukacyjny, wspomagając rozwój ucznia jako osoby i umożliwiając mu w szczególności:
·                           zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia liceum oraz uzyskania świadectwa maturalnego
·                           dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu
·                           rozwijanie zainteresowań poprzez organizowanie kół zainteresowań, imprez kulturalnych, zawodów sportowych, olimpiad, konkursów przedmiotowych itp.
                 Szkoła sprawuje opiekę i zapewnia wszechstronną pomoc uczniom w zależności od posiadanych możliwości i środków finansowych.
                 Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie szkolnych programów nauczania w wymiarze wyznaczonym budżetem Starostwa Powiatowego w Środzie Śląskiej. Ponadto liceum wspólnie z rodzicami / opiekunami prawnymi uczniów może podejmować działania w celu pozyskania dodatkowych środków finansowych na organizację zajęć nadobowiązkowych dla młodzieży, poprawę standardu wyposażenia lub inne szczególne potrzeby szkoły.
                      Szkoła organizuje naukę religii (w miarę potrzeb i możliwości także etyki) na zasadach i w wymiarze określonych odrębnymi przepisami.
                 Szkoła zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach. 
§ 4
                 Szkoła wspomaga wychowawczą rolę rodziny.
                 W zakresie działalności wychowawczej :
·                           kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zasad określonych w programie wychowawczym szkoły oraz szkolnym programie profilaktyki
·                           wskazuje alternatywy dla zagrożeń społecznych młodego człowieka poprzez realizację programów edukacji prozdrowotnej i profilaktyki uzależnień
·                           upowszechnia zasady tolerancji, wolności sumienia i poczucia sprawiedliwości
·                           kształtuje postawy patriotyczne
·                           sprzyja zachowaniom proekologicznym
·                           umożliwia uczniom podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
·                           szanuje indywidualność uczniów i ich prawo do własnej oceny rzeczywistości
·                           budzi szacunek do pracy
·                           wdraża do dyscypliny i punktualności.·                            
§ 5
                 Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz posiadanych możliwości poprzez:
·                           ścisłe respektowanie obowiązujących w szkole przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
·                           sprawowanie indywidualnych form opieki nad uczniami, którzy ich wymagają.
1.                            Indywidualne formy opieki nad uczniami polegają w szczególności na:
·                           występowaniu, w razie potrzeby, do organu prowadzącego placówkę o udzielenie pomocy w zakresie przekraczającym możliwości finansowe liceum
·                           zapewnianiu możliwości korzystania z pomocy pedagoga i psychologa szkolnego oraz szkolnego rzecznika praw ucznia
·                           udzielaniu organizacyjnej i merytorycznej pomocy w korzystaniu z usług Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i innych placówek specjalistycznych.
                 Pomoc materialną i finansową, o której mowa w pkt. 2, przyznaje się na zasadach określonych w odrębnych przepisach. 
§ 6
                        Szkoła systematycznie diagnozuje osiągnięcia uczniów i wyciąga wnioski z realizacji celów i zadań szkoły 
§7
                 Opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole sprawują:
·                           podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych – nauczyciele prowadzący te zajęcia
·                           podczas przerw - nauczyciele pełniący dyżury wg ustalonego harmonogramu·                            
§ 8
                 Plan dyżurów nauczycielskich ustala dyrektor według obowiązującego regulaminu, uwzględniając tygodniowy rozkład zajęć i możliwości kadrowe szkoły. 
§9
             Szkoła prowadzi szeroką działalność z zakresu profilaktyki poprzez:
l                    realizację przyjętego w szkole programu profilaktyki
l                    analizowanie indywidualnych potrzeb i problemów uczniów
l                    realizację określonej tematyki na godzinach wychowawczych
l                    działania pedagoga szkolnego
l                    współpracę z poradnia psychologiczno-pedagogiczna
§10
                  Szkolny program profilaktyki opracowuje na początku roku szkolnego specjalny zespół nauczycieli. Szkolny program profilaktyki uwzględnia potrzeby rozwojowe uczniów i potrzeby środowiska.
§11
1.                              Szkolny program profilaktyki zatwierdza się na plenarnej Radzie Pedagogicznej na początku roku szkolnego po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Szkolnego. Po zatwierdzeniu program jest przedstawiany uczniom i ich rodzicom    
§ 12
1.                            Każdy oddział powierza się szczególnej opiece wychowawczej jednego z nauczycieli (zwanego wychowawcą) prowadzących zajęcia dydaktyczne w tym oddziale.
2.                            W miarę możliwości organizacyjnych szkoły, w celu zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej, wychowawca prowadzi powierzony oddział w ciągu całego etapu edukacyjnego.
3.                            Decyzję w sprawie obsady stanowiska wychowawcy podejmuje dyrektor.
4.                            Dyrektor może dokonać zmiany na stanowisku wychowawcy:
·                           z urzędu – na pisemny wniosek dotychczasowego wychowawcy
·                           na pisemny wniosek co najmniej 2 / 3 rodziców (opiekunów prawnych) uczniów danego oddziału.
5.                            Wnioski, o których mowa w pkt. 4, nie są dla dyrektora wiążące. O sposobie ich rozpatrzenia, wyniku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i podjętej decyzji dyrektor informuje wnioskodawców na piśmie w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku (w szczególnie uzasadnionych przypadkach 30 dni). Od decyzji dyrektora wnioskodawcy mogą się odwołać w terminie 14 dni od daty jej otrzymania do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
« powrót do poprzedniej strony