ˆ

• Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

„DNI OTWARTE” ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ I FILII W PIERSNIE

Akapit nr 1 - brak tytułu

2013-11-22 19:58:52
Artykuł był wyświetlony:
1975 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wycieczka do Częstochowy i Krasiejowa

Akapit nr 1 - brak tytułu

W nocy 26 kwietnia 2013 r. o godz. 2.00 uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Środzie Śląskiej i filii w Piersnie wraz z opiekunami wyruszyli na jednodniową wycieczkę do Częstochowy i Krasiejowa.

Podróż przebiegła szybko i przyjemnie. Na Jasną Górę przybyliśmy wczesnym rankiem by móc uczestniczyć w ceremonii odsłonięcia Cudownego Obrazu Matki Bożej. Odsłonięciu Świętego Obrazu towarzyszyła przepiękna muzyka, która zrobiła ogromne wrażenie i wprowadziła nas w niezwykle podniosły nastrój. Wszyscy w skupieniu uczestniczyliśmy we mszy świętej modląc się we własnych intencjach, prosząc o zdrowie dla siebie i swoich bliskich. Następnie w towarzystwie przewodnika rozpoczęliśmy zwiedzanie obiektów Jasnej Góry takich jak: Muzeum 600-lecia, Bastion św. Rocha, Bazylikę. Zapoznaliśmy się z wielowiekową historią sanktuarium jak również dowiedzieliśmy się dużo ciekawych informacji związanych z kultem Matki Boskiej Częstochowskiej. Odwiedziliśmy również źródełko z cudowną wodą przy Kościele Świętej Barbary.

Po doznaniach duchowych w Częstochowie pojechaliśmy do Jura Parku w Krasiejowie. Tutaj zaczęła się bardziej rozrywkowa cześć wycieczki, posileni pysznym obiadem rozpoczęliśmy zwiedzanie. Udaliśmy się do Prehistorycznego Oceanarium, gdzie mieliśmy możliwość przeniesienia się w podwodny świat życia olbrzymich gadów. Dzięki dodatkowym efektom 3D, mieliśmy wrażenie, że za "szybą" pływają żywe stworzenia. Następnie, kolejką przejechaliśmy przez Tunel Czasu - to magiczne miejsce, które przeniosło nas w czasy poszczególnych etapów kształtowania się życia na ziemi. Po pełnej wrażeń multimedialnej podróży udaliśmy się na spacer wśród prehistorycznych stworzeń po specjalnie przygotowanej ścieżce edukacyjnej o długości 1,5 km. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się w informacje, udzielane nam przez przewodniczkę, dotyczące życia gadów i płazów. Po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć jak ogromne były prehistoryczne dinozaury a niektóre z nich dotknąć. Uczestniczyliśmy również w warsztatach plastyczno-paleontologicznych polegających na preparowaniu z gipsowego bloku „szkieletu” dinozaura oraz malowaniu figurek.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, ten wspaniały wyjazd na długo pozostanie w naszej pamięci. Szczęśliwi, wzmocnieni duchowo oraz pełni nadziei  na następną wycieczkę wróciliśmy do domu.

Załączniki

2013-05-13 21:58:19
Artykuł był wyświetlony:
2042 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »