ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Środowiskowy Dom Samopomocy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-03-31 22:30:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 
Wewnątrzszkolny System Oceniania
Liceum Profilowanego
w Środzie Śląskiej
 
 
Rozdział I
Przedmiot i cele procesu oceniania
 
 § 1
1.Ocenianiu wewnątrzszkolnemu podlegają:
·osiągnięcia edukacyjne uczniów
·zachowanie uczniów.
 
§ 2
1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w zrozumieniu i opanowaniu przez nich wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania i podstawy programowej określonej odrębnymi przepisami.
 
§ 3
1.Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez niego zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
 § 4
1. Wewnątrzszkolne ocenianie uczniów obejmuje:
·formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych semestralnych i końcoworocznych z danych zajęć oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (opiekunów prawnych)
·ustalanie kryteriów oceniania zachowania oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (opiekunów prawnych)
·bieżące ocenianie oraz ustalanie klasyfikacyjnych ocen semestralnych i końcoworocznych z poszczególnych zajęć edukacyjnych i zachowania według zasad przyjętych w niniejszym regulaminie
1.      przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych
· zgodnie z zasadami przyjętymi w niniejszym regulaminie
         ·ustalanie warunków i trybu uzyskiwania przez uczniów wyższych niż przewidywane przez nauczycieli klasyfikacyjnych     semestralnych i końcoworocznych ocen z poszczególnych zajęć edukacyjnych
·ustalanie warunków i trybu uzyskiwania przez uczniów wyższych niż przewidywane przez wychowawcę klasyfikacyjnych końcoworocznych ocen z zachowania
·ustalanie trybu przekazywania rodzicom (opiekunom prawnym) uczniów informacji o ich postępach i trudnościach w nauce oraz zachowaniu.
 § 5
   1. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
·informowanie uczniów o poziomie ich osiągnięć edukacyjnych, zachowaniu oraz postępach i trudnościach w tym zakresie
·pomoc uczniom w organizowaniu i samodzielnym planowaniu procesu uczenia się i rozwoju
·motywowanie uczniów do dalszej pracy i postępów (pod względem nauki i zachowania)
·dostarczanie rodzicom (opiekunom prawnym) informacji o postępach, trudnościach i uzdolnieniach uczniów (pod względem nauki i zachowania)
·umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej.
 Rozdział II
Bieżące ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów
 
 
§ 1
1. Przedmiotem oceny osiągnięć uczniów w ramach poszczególnych zajęć edukacyjnych są:
·zakres opanowanych wiadomości i umiejętności
·stopień zrozumienia materiału programowego
·umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy w sytuacjach typowych i nietypowych, wymagających twórczego rozwiązania problemu
·stopień przygotowania i gotowości do samodzielnego poszerzania wiedzy
·zaangażowanie w proces dydaktyczny, wysiłek włożony w osiągnięcie prezentowanego poziomu wiadomości i umiejętności.
 § 2
1.Szczegółowe wymagania edukacyjne (podstawowe i ponadpodstawowe) w odniesieniu do poszczególnych zajęć edukacyjnych opracowują prowadzący je nauczyciele.
 § 3
1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, bierze się pod uwagę przede wszystkim wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
§ 4
1.Nauczyciele są zobowiązani, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej lub publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się lub zaburzenia i odchylenia rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.
2.Dostosowanie wymagań edukacyjnych następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej lub niepublicznej poradni specjalistycznej, o których mowa w Ustawie O Systemie Oświaty (art. 71b, ust. 3b).
3.W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, dostosowanie wymagań edukacyjnych następuje także na podstawie tego orzeczenia.
 § 5
1.Na początku każdego roku szkolnego nauczyciele i wychowawcy klasy są zobowiązani poinformować uczniów oraz ich rodziców (opiekunów prawnych) o:

Akapit nr - brak tytułu

« powrót do poprzedniej strony